Odata cu apropierea iernii soferii sunt nevoiti sa verifice si sa isi pregateasca masinile pentru acest sezon friguros. Principalele aspecte care trebuie luate in calcul sunt anvelopele de iarna, anitgelul, bateria, si lichidul de parbiz.

Daca posesorii de autoturisme care sunt echipate cu anvelope all seasons trebuie sa verifice starea in care se afla acestea cei care au anvelope de vara trebuie sa le schimbe cu un set de anvelope de iarna. In cazul anvelopelor all seasons trebuie verificat ca adancimea minima a profilului unui astfel de cauciuc sa fie de minim 5 mm. Sub aceasta dimensiune viata calatorilor este pusa in pericol in orice moment. Ideal ar fi ca fiecare om sa aiba doua seturi de roti, cate un set pentru vara si un set pentru iarna. Astfel schimbarea s-ar face mult mai rapid, ar fi evitate cozile de la vulcanizari, iar iarna jantele de vara ar fi ferite de loviturile de borduri care sunt mult mai dese decat pe timpul verii.

Cei care au din sezoanele trecute un set incomplet de cauciucuri de iarna trebuie neaparat sa isi cumpere acelasi tip si model de anvelopa cu cele pe care le are, altfel aparand intr-un timp destul de scurt defectiuni la suspensie si la sistemul de directie. Deasemenea echilibrul masini va fi afectat mult si se pot provoca accidente rutiere.

Nu trebuie sa aveti niste anvelope resapate, cu nume indoielnic sau cumparate de la supermarket, pentru ca ele nu isi vor face treaba. Acestea vor fi bune doar in fata Politiei, dar in momentul in care ce-ti dori sa evitati un accident, un pieton ori vreun obstacol, acele anvelope nu isi vor face treaba. Tocmai de aceea, sunt recomandate anvelopele de calitate, de la un brand consacrat.

Un al doilea aspect pe care soferii trebuie sa il verifice inca de la sfarsitul toamenei este antigelul din motor intrucat daca acesta si-a pierdut din putere exista mari sanse ca pe timpul noptii cand este mai frig sa inghete si sa sparga motorul.

Bateria este un alt accesoriu al masinii care trebuie verificata, incarcata sau inlocuita pe timpul iernii fiindca la temperaturile scazute pot aparea frecvent situatii in care masina refuza sa poneasca. Iarna este nevoie de un curent de pornire de doua-trei ori mai mare decat vara, in functie si de uleiul ce este in motor. Daca folositi masina foarte rar pe timp de iarna este indicat sa porniti masina si sa mearga la relantiu 20-30 de minute la fiecare 4-5 zile. Acest lucru este util pentru intreaga masina nu doar pentru baterie.

Lichidul de parbriz trebuie si el folosit in conformitate cu temperaturile exterioare. Trebuie utilizat un lichid ce rezista la inghet. In caz contrar pe langa faptul ca nu puteti spala parbrizul exista riscul de a se sparge instalatia, iar acest fapt produce neplaceri si costuri suplimentare.

Mentionam ca pe langa un set de anvelope de iarna sau all seasons, antigel, baterie si lichidul de parbriz mai sunt si alti factori ce trebuie avuti in vedere. Amintim de spray-uri antiinghet in cazul in care in mod frecvent incuietorile si ialele usilor ingheata. Geamurile electrice inghetate si blocate pot avaria motorasele electrice daca nu este folosit un astfel de spay. In momentul spalarii masinii pe frig este extrem de important sa nu lasati masina parcata cu motorul oprit imediat dupa ce a fost spalata pentru ca vor ingheta usile, capota si haionul, pe anvelope se va depune un strat de gheata si geamurile deasemena vor ingheta. Este asfel recomandat ca dupa spalare masina sa mai mearga inca 20-30 de minute.

Cum sa controlezi masina cand derapeaza pe gheata

Principiul conducerii defensive este sa nu ajungi sa derapezi. Daca masina gliseaza catre partea stanga, vom vira si noi catre partea stanga, pentru a diminua derapajul. Daca viram spre dreapta, vom amplifica derapajul. Ca sa capatati exercitiu, testati masina pe un camp ori intr-un alt loc liber.

Cum sa deszapezesti masina in doua minute

Intotdeauna, o masina se deszapezeste de sus in jos. Trebuie sa incepeti cu plafonul, sa continuati cu capota, parbrizul, luneta si, apoi, geamurile laterale. Nu dureaza mai mult de doua minute. Trebuie sa aveti o matura, o perie, un spray de dezghetat. Atentie! Nu trebuie sa folositi permisul de conducere sau cardul bancar petru a curata geamul. Spray-ul pentru dezghetat este mult mai eficient!

Una dintre cele mai frecvente greseli este sa nu curatam de zapada plafonul masinii. Masinile tip "caciula" sunt foarte periculoase, in special pentru ceilalti din trafic pentru ca, oricand, zapada de pe plafonul unei masini ar putea ajunge pe parbrizul masinilor din spate.

Nu este recomandat sa tineti motorul pornit mai mult de doua minute inainte de plecare. Trebuie sa fim constienti de poluare si, in plus, dupa aproximativ doua minute, masina si-a facut toate ciclurile, cutia de viteze s-a lubrifiat suficient de bine, motorul la fel, deci nu pot aparea probleme. Intr-adevar, sunt multi care cred ca vor prelungi viata motorului dar lucrul acesta este departe de a fi adevarat.

Avand aceste lucruri in vedere va uram sa aveti parte de calatorii cat mai placute si in deplina siguranta!